راهنماي خريد لاستيك خودرو

طراحي انواع وب سايت هاي شركتي / فروشگاهي / شخصي / پزشكي / تبليغاتي / املاك و ...

راهنماي خريد لاستيك خودرو

۲۳ بازديد

بهترين راهنماي خريد لاستيك خودرو

ابتدا كمي در مورد لاستيك يا تاير خودرو صحبت كنيم. اجزاي تاير خودرو عبارتند از طوقه، بدنه، تسمه، لايه هاي پلي استر، ديواره جانبي و آج. تمام اين اجزا براي اينكه لاستيك خودرو به درستي كار كند، لازم و حياتي است. اگر توجه كرده باشيد روي ديواره جانبي تاير خودرو اعداد و حروفي را مشاهده مي كنيد. اين حروف و اعداد بيانگر نوع و پهناي لاستيك هستند و راهنماي بسيار خوبي براي خريد بهترين لاستيك خودرو به حساب مي آيند. پس به اين نكته خوب توجه كنيد و به سراغ تاير و لاستيك هايي كه اين حروف و اعداد را ندارند؛ نرويد.

 

همه لاستيك ها يكي باشند

بهتر است براي هر چهار چرخ خودرو لاستيك هاي يكسان و مشابه تهيه كنيد و حتي يكي از آن ها نيز با سه تاي ديگر تفاوت نداشته باشد. حتي سعي كنيد آج تاير ها يعني همان طرح هاي موج دار و يكپارچه ي روي تاير نيز مثل هم باشند. عدم رعايت اين نكته مي تواند باعث لرزش و به درستي كار نكردن فرمان خودرو شود.

 

به تاريخ توليد لاستيك توجه كنيد

تاريخ انقضاي لاستيك ها روي آن ها درج نمي شود اما شما مي توانيد تاريخ توليد آن ها را ببينيد. عمر مفيد و تاريخ مصرف لاستيك ها معمولا 4 سال است مگر اينكه روي لاستيك تاريخ انقضاي آن قيد شده باشد. پس حتما به تاريخ توليد تاير توجه كنيد و تاير تاريخ گذشته نخريد. براي پيدا كردن تاريخ توليد لاستيك بايد دنبال يك عدد 4 رقمي روي آن همانند شكل زير باشيد. دو رقم اول اين عدد 4 رقمي هفته و دو رقم بعدي آن سال توليد را نشان مي دهد. مثلا اين لاستيك در هفته سوم سال 2005 توليد شده و در فقط تا هفته سوم سال 2009 مي توان از آن استفاده نمود.

سايز استاندارد را انتخاب كنيد

سايز لاستيك يكي ديگر از نكات مهم براي خريد آن است كه حتما بايد مورد توجه قرار گرفته و سايز متناسب با خودروي خود را انتخاب كنيد. سايز لاستيك نيز مانند تاريخ توليد روي آن حك شده است. همانطور كه در شكل زير مي بينيد، اولين عدد سه رقمي از سمت چپ نشان دهنده ي عرض لاستيك به ميلي متر است. عدد بعدي كه دو رقم است و بعد از مميز مي آيد، نسبت فاق يا طوقه لاستيك به عرض آن را بيان مي كند. مثلا فاق تايري كه در تصوير مي بينيد، 55 درصد عرض آن است. اين عدد دو رقمي هر چه بيشتر باشد به معني فاق بلند تر و هرچه كمتر باشد به معني فاق بلند تر است. بعد از عدد دو رقمي يك عبارت انگليسي كه معمولا R است درج شده و به معني راديال بودن لاستيك است. و اما عدد بعد سايز اصلي لاستيك را نشان مي دهد كه در واقع قطر لاستيك است و براي اين تاير سايز آن 18 اينچ مي باشد. عبارت بعد كه كمي با فاصله نوشته مي شود، كد مخصوص به بار-سرعت است.

با توجه به موارد فوق حتما سايز استاندارد لاستيك خودروي خود را از كمپاني سوال كرده تا در هنگام بروز مشكل و تعويض لاستيك براي آن توسط خودتان يا شركت امداد خودرو شيراز، سايز مناسب را انتخاب نماييد.

اعزام مكانيك در شيراز

 

خدمات مكانيكي در شيراز


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.